torsdag 17 februari 2011

Tomma förpackningar hör inte hemma i kylskåpet!!

Jag tänkte ladda upp inför turen till Dumme Mosse med några ägg. Jag funderade på att scrambla dem, men såg att vi hade en burk majonnäs i kylen, så jag kokade äggen istället.

När äggen var kokta tog jag fram majonnäsen och såg fram emot en god frukost. Äggen var väldigt samarbetsvilliga och skalen släppte utan vare sig svordomar eller hot om att jag aldrig mer tänker köpa ägg. Jag tog fram en sked och öppnade locket till majonnäsburken. Totalt mörker. På botten och längs kanterna i burken låg lite avdankad majonnäs. Även om jag hade skrapat och slickepottat hade jag bara fått ihop lagom mycket till ett ägg. Jag slängde burken och här kom istället alla svordomar. När jag hade lugnat mig lite tog jag fram saltkaret istället och avnjöt mina ägg framför datorn.

Jag blir galen på folk (Jocke) som ställer in nästintill tomma förpackningar i kylskåpet. Om det är en matsked mjölk kvar i förpackningen; häll ut och släng! För vem använder en matsked mjölk liksom? Eller vem kommer att äta upp ostskalken som ligger där? Det går inte att hyvla några skivor, och riven kommer den inte att bli. Vem vill ha några bruna salladsblad som blev över från middagen? Eller två stackars oliver som simmar runt i en liter spad? För att inte tala om den där halva decilitern cola, som dessutom har förlorat sin kolsyra.

Skärpning gott folk!

Nu håller jag tummarna för att det finns kvar tillräckligt mycket mjölk för en omgång varm choklad..

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar