fredag 18 februari 2011

Sugar for my heart

Jag tittar sällan på film, men idag har jag tittat på två stycken. Jag hyrde tre filmer, men den sista sparar vi tills imorgon.

Film nummer 1:

En bra och ganska lättsam film. Den var rolig och till viss del dråplig. Samtidigt var den allvarsam och gav en liten inblick i hur det kan vara att leva med, eller leva med någon som har, Asperger syndrom.

Film nummer 2:

Denna film gjorde mig arg, så fruktansvärt arg och ledsen. Hur kan samhället bara missa eller skita i att en liten pojke blir så utsatt av sina egna föräldrar? Det som gör det värre är att filmen bygger på verkliga händelser, så man kan inte bara avfärda filmen med att det faktiskt bara var en film och inte verklighet. Jag är glad över att den slutade lyckligt.

Film nummer 3:

Denna har jag inte sett ännu, så jag kan inte skriva något alls om den. Mer än att George Clooney alltid är snygg. :)

Extramaterial:

Hemmakväll har väldigt mycket gott godis att välja bland. Titta på "snusklubban" utan själva pinnen. Genialt!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar