onsdag 23 februari 2011

Man tager vad man haver

"Man tager vad man haver".

- Matlagning. Man skulle kunna säga att jag är en mästare (beroende på tycke och smak) att laga mat efter "man tager vad man haver-principen". En gång misslyckades jag katastrofalt, och jag fick slänga maten. Men det kanske inte är så konstigt om man blandar korv med kokosmjölk och diverse annat. Nu är jag i och för sig ingen kräsen ätare, och jag kanske ska vara glad att Jocke inte heller är det.

Jag har börjat med LCHF igen, och igår blev jag väldigt sugen på något "gott". Vi hade ingen grädde hemma, så jag kunde inte göra den klassiska desserten "bär med grädde". Jag funderade en stund och tänkte att man borde kunna göra någon form av kaka. Jag vispade ägg, samtidigt som jag smälte smör. I äggvispet blandade jag i kokos och jordnötssmör (osötat). Sen hade jag i liiite kakao och någon tesked bakpulver. I med smeten i en form och in i ugnen. Well, jag misslyckades igen kan man väl påstå. Det smakade salt och var inte det minsta tillfredsställande. Jag ska nog hålla mig till chokladmousse...

- Hårvård. Är hårsprayet slut, tar jag något annat i håret. Att det sedan står "för kort lockigt hår" på burken eller flaskan spelar mindre roll.

- Ansiktsvård. Har jag slut på ansiktsrengöring händer det att jag tvättar ansiktet med vanlig tvål. Finns det ingen ansiktskräm kan jag smörja in ansiktet med handkräm. Kräm som kräm.

- Läppbalsam. Jag har omkring 10 olika lypsyl och läppbalsam. Ibland hittar jag inte ett enda av dem. Om mina läppar kräver omvårdnad händer det att jag smörjer in dem med helosan. Det hände senast idag. Jag smorde in läpparna och sedan gick jag ut. Jag fick en hel del konstiga blickar, men det bjuder jag på.

- Kläder. Har jag inga rena trosor, lånar jag ett par boxershorts av Jocke. Samma sak gäller med strumpor.

- Övrigt. Behöver jag något som jag inte har, försöker jag hitta något likvärdigt att använda. Kräver situationen det, kan jag även försöka mig på att uppfinna något. Resultaten varierar.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar