måndag 14 februari 2011

Ett nytt försök

Eftersom de tidigare filmerna jag spelade in, inte ville överföra sig till bloggen, filmade jag idag igen. Med i-phonen denna gång. Nu vore det väl själva fan om det inte ska fungera.

Jag hade tänkt vara jätteduktig denna morgon/förmiddag och städa. Men det blev inte riktigt så. Jag kom på att det kan vänta till eftermiddagen, och har istället mest suttit vid datorn. Vid ett kommer Ullis och hämtar mig; vi ska åka in till stan och luncha lite :)

I helgen har vi varit i Sölvesborg. Vi firade farmor som fyller 90 år idag, GRATTIS lilla farmor :) Vi var även en sväng hos Christian, Lisa och Tova och firade Lisa som fyller år imorgon. Mamma och pappa håller på att göra om sitt kök. Så av förklarliga skäl gick det inte att diska eller laga mat i det som om ett par månader kommer vara världens finaste kök :) Igår tog pappa fram grillen, och så stod vi ute i trädgården och grillade korv och drack glögg. Jättemysigt :)

Film numero 1 - Rocky hjälper mig att städa




Film numero 2 - Skall! (här kommer blogginlägget som aldrig blev av eftersom det strulade med filmerna)

110209
Igår tänkte jag att jag skulle ge upp projektet med att få Rocky skälla på kommando. Sen läste jag lite inlägg om skallträning på ett hundforum, och bestämde mig för att försöka en gång till. Ett tips på forumet var att man skulle binda hunden och sedan locka den med en godisbit eller leksak.

Efter vår promenad tog jag på Rocky selen och sedan band jag fast honom i ytterdörren. Jag ställde mig utom räckhåll för honom och sedan tog jag fram ett par godisbitar. Först bara la han sig ner och pep. Efter ungefär tio minuter kom något som kan liknas vid ett skall. :D Då klickade jag och belönade i massor!

Sen tog det några minuter till innan nästa skall kom, och efter det började han fatta galoppen. Då tog jag av honom selen och fortsatte träningen med honom lös. Det gick ganska bra, och jag filmade lite. Ibland kommer han lite ur bild, men det får ni ta. :)

Tjing!

Jag hoppas bara att jag inte har skapat ett skällande monster, som från och med nu kommer skälla så fort han vill åt en belöning. :O

Nu ska jag läsa in mig lite på Salomo och hans vishet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar