lördag 5 februari 2011

Ett missat avsnitt

Jag missade Criminal Minds igår. Jag somnade som en stock i soffan vid halv nio. Det gör mig lite ledsen, för jag ser alltid fram emot Criminal Minds på fredagar. Oh well, ska ta och se efter om det finns på kanal5play.

Rocky och jag var ute en sväng och tränade igår. Inte heller då blev det någon film, eftersom det var mörkt. Det blåste och regnade, så det blev inget långt träningspass. Jag fortsatte att träna "trampa" och sen körde vi lite apportering. Apporteringen går bättre och bättre. Vi höll till på en basketplan, inte så långt från fotbollsplanen. Det kom ett gäng fotbollskillar som var under uppvärmning. De tjoade och hade sig, så då passade jag på att försöka få Rocky att bara koncentrera sig på mig. Han brukar ha på sig långlina när vi tränar, men igår hade jag en kortare lina (ca 7 m), som jag knöt runt magen. Han hajade så klart till på killarna, men så fort han tittade på mig så klickade jag. Sen gick det jättebra. Han följde efter mig och struntade i killarna. En stund senare kom det en hund. Den hunden mötte vi även för ett par dagar sedan - lös. Den kom som tur väl var aldrig fram till oss; ägarna hade ingen särskilt bra inkallning på hunden. Det var lite svårare att få kontakt med Rocky när hunden gick förbi, men med mycket tjo och tjim så gick det. :)

I senaste numret av Canis (hundtidning) läste jag om hur viktigt det är att leka med sin hund. Vi leker ganska mycket med Rocky, men oftast är det en leksak med i leken. Igår försökte jag få honom att leka med mig utan leksak. Han vill gärna ha något i munnen när han leker, så han blev lite konfunderad. Men jag hoppade, tjoade och viftade med armarna, och han hängde på.

Tjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar