lördag 26 februari 2011

Ingenting för oss...

Vid 11-tiden vinkade jag, Ma och E av grabbarna vid bussen som skulle ta dem till Karlstad. De borde vara framme ungefär exakt precis nu, om tidtabellen stämmer. Jag hoppas att de får en mycket angenäm kväll.

Ma ville åka till skoaffären vid Eurostop och sedan tyckte jag att vi skulle till IKEA. Det var nämligen väldigt längesedan jag var där. Vad jag inte tänkte på var att det är löningshelg vilket innebär att IKEA och hela A6-området fullkomligt svämmar över av folk. Vi köpte oss i alla fall en varsin korv, och sedan gick vi in en sväng. Jag kan inte säga att vi stannade särskilt länge, och jag orkade inte engagera mig särskilt i att titta på saker. Jag blir sådan när det är för mycket folk. Enda undantaget är Gekås. :D
Jag köpte min diskborste och ett gäng nya plastpåsar med zip-lock och sedan var jag nöjd.

Vi bor ju bara ett (långt) stenkast från bandyplanen här på Råslätt. Jocke gillar att kolla på bandy och brukar gå dit när tillfälle ges, medan jag tycker att det är dödens tråkigt med bandy. Jag går dit ändå ibland, och tar med mig Rocky, mest för den sociala träningen det innebär för honom.

Idag när vi var ute och gick i skogen hördes ett fasligt liv någonstans ifrån. Det lät som en hejarklack, och sådana brukar inte direkt existera på Råslätts bandyplan. Jag stannade upp och lyssnade lite och det lät som att de sjöng "heja maif, heja maif". Men det stämde ju inte riktigt. EFter en stund kom jag på att Jocke hade sagt att gais skulle komma hit idag, så det var ju det de sjöng. På vägen hem gick vi inom och kollade en stund. Det stod 0-2 efter 20 spelade minuter, och under de tio minuterna vi var där blev det även 0-3. Ingen särskilt sevärd match alltså. Dessutom hade jag inga pengar med mig, så det enda som är något värt med att gå på bandy (korv) blev det ju inte heller något med.

Rocky tyckte att gaisarna skränte för mycket och för högt, så han tog skydd mellan mina ben.


Jönköping i vitt och rött och Gais i grönt.



"Nu börjar dom skrika sådär högt igen, jag tar skydd hos matte!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar