lördag 26 februari 2011

Det borde ju bli gott...

Häromdagen skrev jag om att jag hade försökt mig på att baka lite á la LCHF. Det gick ju sådär, men jag skivade ändå upp "kakan" och stoppade in den i frysen. För svåra stunder.

Igår tog jag med mig en bit till jobbet, som jag smaskade lite på under eftermiddagen. Det var väl inget halleluja-moment direkt, men den smakade helt okej när den hade fått sätta till sig lite. Visst, man saknar det söta, men det är ju bara en vanesak. Så jag ger mig själv en tumme upp för det bakprojektet ändå. :)

Idag ska jag testa att göra lchf-tryfflar, Sarah style. Jag har funderat lite på smaksättningar, och jag ska testa kokos, mandlar och hallon. Hallonen håller jag på att torka. Jag satte in dem i ugnen igår, men vågade inte låta ugnen stå på under natten. Hoppas de blir klara inom kort. Återkommer med resultatet!

Förresten; igår försökte vi lära Rocky ett nytt "trick". Jag fick för mig att jag skulle ha honom att stå på min rygg när jag står på alla fyra. Han tyckte mest att vi var knäppa i huvudet, och sedan kom jag på att det är rätt tungt med 37 kg på ryggen, som dessutom har klor som kan gräva sig in i min hud.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar