fredag 18 februari 2011

Idag hade varit en bättre dag...

Vid niotiden igår, kom Ma och Evve till oss. Vi (mest Ma) flyttade över bilbarnstolen till vår bil, och sedan styrde vi kosan mot Mossen. Ma fick köra, eftersom mina ben inte fick plats i förarsätet när barnstolen var på plats.

Parkeringen ligger någon kilometer från grillplatsen, varifrån man även beger sig ut mot spångarna. En viss tvååring tyckte att det var roligare att slänga sig i snöhögarna och mumsa på snö, än att gå, så den där kilometern tog ganska lång tid. Efter en stund gick han med på att sätta sig i vagnen och då gick det ju lite fortare. :)

När vi kom fram till grillplatsen insåg vi att det inte var särskilt smidigt att gå med vagnen på stigen, så Evve fick gå. Väl framme vid spången var vi hungriga, så då vände vi tillbaka mot grillplatsen istället. Vi grillade korv, drack kaffe och varm choklad, samt pratade lite med en före detta elev till både mig och Ma.

Det var en väldigt mysig dag, trots att det var mulet och blåste lite kallt. Jag bestämde att vi ska göra om det när snön är borta och det är lite varmare ute. :)

Idag mår jag inte särskilt bra, så jag har bestämt att vi ska åka och hyra film när Jocke kommer hem. Det var evigheter sedan vi hyrde film.

Jag och Rocky kom precis hem efter en sväng till fältet bredvid Arla. Det är riktigt härligt ute, solen skiner riktigt gött.

Här kommer lite bilder från idag. Jag väntar med bilderna från Dumme Mosse. Vet inte om det är okej med Ma att jag lägger upp bilder på henne och E.


Mitt nya pannband. Det är varmt och skönt, men det kliar!! Man kanske vänjer sig?


Jag bevisar återigen att jag är en usel fotograf. Jag försökte ta på mig själv och pannbandet. Men Rocky är ju för all del snygg.


Visar upp pannbandet igen! Notera att håret inte visar sig från sin bästa sida. :S


Tyvärr ville inte isen fångas så bra på bild.


Den obligatoriska rullen.


Vi avslutar med en naturbild.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar