söndag 6 februari 2011

Morgonstund...

Jag hade ställt klockan på strax efter sex idag. Helt knäppt att gå upp så tidigt en söndag, men jag vill komma iväg på promenad innan klockan blev för mycket. Jag packade ner lite träningsgrejer, linor, korv, klicker och en filt och sedan gick vi iväg. Vi tog först en promenad på 45 minuter och sedan hittade jag en lagom stor plätt som var både is - och snöfri! Lycka att kunna träna på gräs. :)

Jag hade tänkt ut vad jag ville träna på, men av någon anledning gick jag ifrån den planen. Det innebar att träningspasset inte blev särskilt effektivt och Rocky blev lite frustrerad. I början gick det bra. Vi tränade på stå, ligg och sitt. Han bjöd på alla tre positionerna, och växlade fint mellan dem. Sen fick han träna lite på att pausa på filten - inte hans favoritmoment direkt. Pip pip pip, lät det.

Vi fortsatte även träningen med targetplattan, och jag vill använda den till att få till ett bra ställande. Jag sprang iväg och han sprang efter. Sen var tanken att han skulle stanna på plattan. Han sprang förbi, kom på vad han skulle göra och sprang tillbaka. Det får vi fortsätta att träna på.

Han blir väldigt lätt distraherad, så jag behöver jobba mer med hans koncentration. Hur? Det vet jag inte riktigt.

Jag filmade en inkallning där jag först säger lite andra ord än "hit". När jag tittade på filmen låter det som att jag säger "hit" först, men det gör jag inte. Sen hörde jag att jag ändrar tonfallet lite när jag väl säger "hit". Hans ingång var ju inte särskilt bra, och han springer in på fel sida. Men det brydde jag mig inte om. Han sorterade ut rätt ord att komma på, och det var målet. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar