lördag 5 februari 2011

Lite skit rensar magen!

Rubriken är mitt motto. Eller egentligen är nog mitt motto; mycket skit rensar magen! Jag är inte, och har aldrig varit rädd för baciller och sånt. Vissa kanske tycker att jag är äcklig, men so be it.

Jag är inte överdrivet mån om att tvätta händerna. Visst, har jag varit ute med Rocky, och petat i gräset och smutsat ner mig så tvättar jag ju händerna när jag kommer in. Men jag tvättar inte händerna när jag kommer hem efter att ha varit på A6. Om jag har gått en sväng på stan och ska sätta mig på en restaurang och äta, tvättar jag inte heller händerna innan jag äter.

Jag tycker inte att det är äckligt att bli pussad av hundar, inte heller är jag vidare rädd för att bli smittad om jag till exempel städar upp efter en elev som kräkts.

Som sagt, jag tror att det är bra att utsätta sig för "smuts". Jag har alltid varit ganska frisk. Jag är väldigt sällan hemma sjuk. Visst drabbas jag av lättare förkylningar, men sällan blir jag så dålig att jag inte kan jobba. Det kanske inte alls har att göra med min "orenlighet", men jag tänker tro att det gör det. Då får jag nämligen en anledning att fortsätta hoppa över handtvättandet i tid och otid!

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar