onsdag 16 februari 2011

Ingen rubrik

Jag och Rocky tog en långpromenad på morgonen. Vi gick till Strömsberg, där vi körde lite uppletande. Han var ganska okoncentrerad, och gjorde en del annat. Han stod bunden när jag trampade upp rutan och såg inte vart jag gick. Men det ser ut som att det är för enkelt för honom, och då gör han oftast annat. Men titta på filmen och bedöm själva.




Vi mötte sju hundar totalt under hela promenaden. Några mötte vi när Rocky var i koppel och några när han hade långlinan på sig. Alla mötena gick jättebra, och jag är så nöjd :)

När vi gick på nästa promenad mötte vi grannens syster med sin hund. Hon har en jack russeltik, och Rocky gillar verkligen henne. Jag blir alltid lite nervös när Rocky ska hälsa på små hundar; han är ju inte direkt känd för ta det lugnt. Det ser ganska roligt ut när han ska lukta på henne och lyfter upp hela hennes bak med sin nos. Men det gick jättebra, så jag behöver inte vara nervös. Jag måste helt enkelt sluta att oroa mig för saker och ting hela tiden (eller hur, mamma? :))

Till middag lagade jag grillklubbor med blomkåls/morotspuré och stekta kantareller med lite grädde. Jättegott! På bilden ser det väldigt grått och tråkigt ut, men det smakade desto bättre.



Ikväll har jag även blivit klar med mitt andra stickprojekt! Ett nytt pannaband, vilket passar bra då jag inte hittar mitt älskade gråa. Jag har inte sytt ihop det ännu, men det hinner jag imorgon.

Nu ska jag gå ut en sväng med Rocky, och sedan är det läggdags!

Tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar