måndag 21 februari 2011

Smaskens!


Rocky ska få ännu fler smaskiga delar från döda djur som belöning. :)

Det kändes att man hade varit ledig en vecka, när arbetsdagen var över idag. Puh, jag är helt slut. Men det var kul att träffa eleverna igen. :) Och måndagar är ganska lugna dagar.

När jag kom hem tog jag med mig Rocky ut på en promenad. Jag hade tänkt att vi skulle ta ut pengar, men när vi närmade oss automaten hörde jag två tjejer som stod och pratade om att automaten hade svalt deras kort. Så jag struntade i det.

Vi gick till tennisplanen och tränade. Det ligger en fotbollsplan ett tjugotal meter därifrån och där var det full aktivitet. Bra störning! Ett par meter från tennisplanen finns gång/cykelvägar och där gick det förbi människor med jämna mellanrum. Ännu bättre! Det kom till och med en hund med sin husse och gick förbi, och då passade jag på att träna kontakt. Det gick superbra, och jag är så nöjd med dagens träning. Vi fortsatte att träna på rutan och ställande. Rocky brydde sig inte särskilt mycket om människorna som gick förbi, utan koncentrerade sig på träningen. Men det märks att det tog mer på krafterna än vanligt, för han ligger helt däckad nu. Han bryr sig inte ens om att passa hjärtat som kokar i köket! :O

Nu måste jag skynda på, så jag hinner med det jag ska innan det är dags för Top Model!

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar