onsdag 12 januari 2011

Pesto total

Och nu snackar vi inte pesto man äter, utan jag snackar ett stycke hundpest(o). Missförstå mig rätt, jag älskar Rocky och tycker att han är underbar, men ibland är han en riktig pest. Det började bra; vi tog en trevlig promenad. Några ungar smällde smällare och småraketer omkring 20 meter från där vi gick. Rocky reagerade med att titta ditåt, men inget mer. Han försökte inte fly, och det var riktigt skönt. Vi avslutade promenaden med lite träning på basketplanen utanför oss. Vi tränade på att han ska följa mig när jag går baklänges och samtidigt titta på mig. Vi fortsätta träning inne, med lite apportering. Det går framåt. Jag filmade, men tänker INTE lägga upp det här, då min röv upptog större delen av filmen.

Sen tog vi det lugnt ett tag. Vid 19.15 var det dags för mat för oss båda. Rocky vill alltid leka efter att han har ätit, men jag vill att han ska ta det lugnt ett tag. Så för att få lite uppmärksamhet började han riva ut alla tidningar ur tidningskorgen och komma med dem till mig, för att få godis. Jag ångrar att jag lärde honom det! När det inte funkade så hämtade han sina leksaker, en efter en. Och sen avslutade han det hela genom att klättra på mig och gnälla lite. Till slut insåg han att det inte spelade någon roll vad han än gjorde, så han gick och la sig.

Såhär ser jag ut när jag chillar i snön! (bara för att hotta upp det hela med en bild)




Tjingis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar