tisdag 4 januari 2011

Livet med en hormonstinn fyrbening...

Har du någon gång träffat en överkåt hund? Och då menar jag inte en hund som juckar på dig, eller en kudde (oftast ett stress/överslagsbeteende). Jag menar en hund som har fått span/doft på en (eller flera) härliga löptikar. Om inte, kul för dig!

Rocky är så jäkla tråkig att ha o göra med just nu. Han har inte visat den här sidan tidigare, även om det har funnits gott om löptikar även innan.

Inne flåsar han som en besatt, han piper, vill ut, har svårt att komma till ro, sitter i soffan/sängen och spanar ut samt springer mellan dessa två.

Ute springer han runt, luktar än här, än där. Han slickar på äckliga kissfläckar, om jag inte är snabb nog att dra med honom därifrån. Han flänger runt och har helt glömt hur man går i koppel. Igår tog jag bara korta promenader med honom, för mitt tålamod är inte på topp.

Idag har jag haft dörrarna stängda, både in till sovrummet och till datorrummet. Det är nämligen i dessa två rum han sitter och spanar. För en stund sedan drog jag ner persiennerna istället. Dessa åtgärder, samt att utrusta sig med en stor dos tålamod under promenaderna, hjälper rätt mycket. :)

Jag hade tänkt föra över bilderna från vår nya kamera (Nikon D3100), till datorn. Men det ville sig inte. Man fick inte med någon usb-sladd, så jag trodde att det bara skulle vara att tjoffa in minneskortet i datorn. Men så enkelt var det tydligen inte? Eller så är vår dator knäpp.

Ska testa igen lite senare, annars får jag köpa en minneskortsläsare imorgon.

Tjing badabing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar