söndag 16 januari 2011

Bara en liten parentes

Jag vill understryka att mitt förra inlägg verkligen inte gäller ALLA småhundsägare. Jag är vidare medveten om att det finns hundägare, till såväl små som stora hundar, som inte bryr sig om att hunden gör utfall mot andra hundar. Det som stör mig är när ägare till småhundar som skäller och gör utfall, blänger på mig och mig hund samt ber mig "skaffa lite bättre pli på den där aggressiva hunden".

Jag vill bara förtydliga det lite.

Jag och Rocky precis varit ute på en långpromenad. Vi har även tränat lite inkallning med störning, och apportering. Inkallningarna med störning (kastade en leksak och kallade sedan in) gick bra, men det går fortfarande sådär med apportering. Han tyckte att det var roligare att rulla runt i snön.

Han fick gå i linan hela vägen hem, och skötte sig utmärkt. När vi kom ifatt eller mötte en annan hund, berömde jag och kallade in honom. Han är så duktig, min lille plutt. Bara för det ska jag nu åka till City Gross och köpa hem ett gäng märgben:)

Tjingisding!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar