onsdag 5 januari 2011

En mycket trevlig dag.

Började dagen med en promenad; en lugn och skön sådan. Tack gode gud! :)

Vid tio var jag på plats på min gamla arbetsplats; Ekhagsskolan. Har tänkt hälsa på hela hösten, men det har inte funnits tid. Alla var ju inte där, men det var väldans trevligt att träffa de som var där. Jag trivs väldigt bra på den skolan jag är på nu, men det är något visst med mina gamla arbetskamrater, och elever. Det blev en helt annan sammanhållning.

Efter besöket åkte jag vidare ner till stan där jag mötte upp Ma och E. Vi gick till Jungle Thai och käkade lunch. Man måste passa på att äta lunch när man är ledig på vardagarna! Precis som vanligt var det mycket smaskigt och jag rullade ut därifrån. Vi gick vidare till en skoaffär. Jag skulle ABSOLUT INTE handla något, men jag gick ut därifrån med ett par "kängstövlar". Inte särskilt snygga och säkert inte särskilt bra kvalitet, men de är vattentäta och eftersom de är lite högre än vanliga kängor hoppas jag att jag slipper problemet med snö i skorna. Jag har precis testgått dem (drygt 1,5 timmar), och de var helt okej. Ska nog köpa (eller be Jocke ta med sig hem från jobbet :O) ett par gelésulor.

Vi gick vidare ner på stan, och hamnade på Stadium. Där finns en rulltrappa som man måste åka i för att ta sig upp, ingen hiss. Ma ville absolut INTE åka med vagnen upp, så det fick jag göra. Upp gick helt okej, men ner! Usch och fy. Vi stod i säkert fem minuter och dividerade om hur vi skulle göra. JAg fick ont i magen och inbillade mig att jag skulle snubbla, tappa vagnen och skada stackars ovetande, sovande E. Men till slut tog jag mig i kragen och åkte ner. Och ja, det gick bra.

Innan jag åkte hem körde jag inom Maxi en sväng och köpte köttfärs, lever och märgben till Rocky. :)

Jag gjorde ytterligare två inköp, lägger in bilder nedan.

Nu tänkte jag träna lite med Rocky. Det blir vittring och ta av strumpor. :)



"Kängstövlarna"


Får se om jag tar mig ett glas senare ikväll. :)



Reese's pieces! Mitt absoluta favoritgodis från USA. Jag har letat efter detta godis i flera år. Har sett att man kan beställa det från vissa sidor, men har tyckt att frakten har varit lite för dyr. Jag har även varit lite rädd för att krossa min illusion. Tänk om godbitarna inte alls är lika goda som jag minns dem? Innan jul såg jag att Maxi hade tagit in lite amerikanskt godis, och där låg de! 14.95 riksdaler för 43 gram, inget man köper kilovis av direkt. Men jag köpte en påse och gav mig själv i julklapp (från Rocky i och för sig). Jag blev inte besviken! De ser ut som non-stop, men istället för chokladfyllning så är det lent jordnötssmör. Mums! Idag fick det bli en påse till. Jag ska äta varje liten lins med andakt.

Vet ni vad? Jag borde dammsuga.

Tjingepling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar