tisdag 25 januari 2011

Dagens smartaste

Jag är en mycket ordentlig flicka, och borstar därför tänderna både morgon och kväll. Den senaste veckan har denna aktivitet dock gett mig en del huvudbry. När jag har borstat klart, och ska spotta ut, har skummet varit lite rosarött. I vanliga fall beror det ju på att man blöder lite i munnen, men jag har inte känt någon blodsmak. De första gångerna reflekterade jag inte särskilt mycket över det. Men skummet fortsatte att vara rosarött, och jag blev lite konfunderad. Det är liksom lite märkligt att man blöder i munnen varje gång man borstar tänderna - i en veckas tid!

Jag började fundera mer över fenomenet. Hade jag ätit något rött? Blödde jag, trots att jag inte kunde se eller känna blodsmak?

I morse fick detta mysteriet en lösning! När jag tryckte ut tandkräm på tandborsten såg jag det! Vi har ju köpt en ny tandkräm - en sån där som är blå-vit och rödrandig.

Det är i dessa stunder jag känner mig måttligt smart.

För att liva upp mig själv, och er (?), lite bjuder jag på en bild av Rocky in action.



Nu är det handboll! Heja Sverige.

Tjinggurkburkeliding!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar