onsdag 19 januari 2011

Operation "inte göra något!"

Nu har jag bestämt att i två veckor framöver ska jag inte träna något alls med Rocky. Jag har varit något av en aktiveringsfanatiker, och fått dåligt samvete så fort jag inte har tränat Rocky på ett par dagar. Detta har medfört att Rocky tror att vi ska göra något kul varje gång vi ska gå ut, eller varje gång jag går ut i köket. Han behöver helt enkelt lära sig att ha tråkigt. Och jag behöver lära mig att man faktiskt inte behöver ha dåligt samvete över allt!

Så om jag skriver något här, om att vi har tränat, så får ni slå mig på fingrarna! :) Träningsförbudet gäller till den 2/2. Fram tills dess ska vi gå på tråkiga promenader och slappa järnet inomhus. Självklart ska vi även gå på roliga skogspromenader och leka som bara den! :)

Jag hade precis börjat skriva här, när jag kände att det luktade väldigt bränt från köket. Jag håller på att göra levergodisar till Rocky, och hade ställt in plåten i ugnen innan jag satte mig vid datorn. Eftersom levern ska torka, hade jag stuckit in en grytlapp mellan luckan och själva ugnen. Jag hade stuckit in den liiite för långt, så den höll på att ta fyr! OJ. Så nu luktar det apa här. :(

Nu ska vi gå ut på en liten snabbpromenad, innan det är dags för mig att läsa på lite om Rut, Noomi, Saul, David och Goliat.

Tjitjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar