onsdag 26 januari 2011

Då har vi varit hos veterinären igen...

Jag tycker att Rocky har flåsat extremt mycket den senaste tiden, så därför ringde jag veterinären för att boka en tid för undersökning. Veterinären kollade hjärta, lungor, drog i leder och klämde och kände. Allt verkade bra. Vi pratade lite, och kom fram till att vi först ska testa att ge honom zylkene, och sedan ska vi höras per telefon om drygt en vecka.

Flåsandet kan ju bero på stress, vilket zylkene kan dämpa. Jag har tänkt tanken (på stress), men ville ändå få honom undersökt. Om zylkenet inte har någon verkan, ska vi gå vidare med antiinflammatorisk smärtstillande medicin, sen blodprover och till sist röntgen. Så vi får se hur det går.

Nu ligger han och vilar i alla fall. :)

Jag ska snart dammsuga, sen duscha och sen prova mina nya kläder som jag hämtade idag! Tjooho.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar