lördag 8 januari 2011

Morgonträning

Strax innan åtta stack vi näsan och nosen utanför dörren. Jag hade bestämt mig för att det skulle bli ett träningspass inbakat i morgonpromenaden, så hundryggsäcken hängde med. Vi gick till Ljungarumsskolan, där jag hittade en lagom stor plätt som var plogad.

Vi började med att träna lite apportering. Det gick sådär, men jag hade inte väntat mig något annat. Apportbocken har nämligen varit mystiskt försvunnen, dvs legat på sin plats, så vi har inte tränat det på flera månader. Han kan hålla i den jättefint när han sitter vid min sida, men att hämta den är lite svårare för honom. Jag testade att gå med honom vid sidan och sen kasta bocken och då gick det lite bättre.

Sen tränade vi lite linförighet och inkallningar. I slutet tränade jag på att få Rocky att verkligen lyssna på vad jag säger. "Hit" kan han, och satt fint kvar när jag ropade "Hitler" och "Hippo" gång på gång. Efter ett tag kom jag på att det kanske inte är så smart att stå och ropa "Hitler" på en skolgård. :S
Sen testade jag att slänga in lite felaktiga ord på "sitt" och "ligg". Det gick inte riktigt lika bra. Han la sig gladeligen ner på "limpa" och satte sig upp på "cigarett". Så det får vi träna mer på! :)

På vägen hem lät jag honom gå i linan, och vi mötte sju hundar. Han skötte sig utmärkt, lyssnade på mig, och mer eller mindre struntande i de mötande hundarna. GÖTT!

Nu sitter jag här och funderar på om man ska ta sig en sväng till Eko.

Tjingklickerding!



Bilden är inte tagen idag, men det är roligare med bilder. Tyvärr kan jag inte överföra bilder från nya kameran, då drivrutiner tydligen saknas. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar