tisdag 11 januari 2011

Das winter

Jag gillar vintern. Jag gillar snö. Jag gillar kyla.

Däremot avskyr jag hala gångvägar. Jag avskyr oxå att min hud blir torr och kliar något förbannat när det är vinter och kallt. Varje dag tänker jag att jag MÅSTE komma ihåg att köpa en ordentlig hudlotion, men lik förbannat glömmer jag det. Och så står jag där med min kräm från Ö&B, som varken gör till eller från. Så ikväll kliar jag. Och kliar och kliar och kliar. Som de flesta andra kvällar. Att klia ger en skön tillfredsställelse. Däremot är det jäkligt irriterande att det ALLTID kliar på fel ställen när man har lagt sig ner. Ligger jag på höger sida, så kliar det på höger sida. Vänder jag mig om, och lägger mig på vänster sida, för att kunna klia på höger sida, börjar det klia på vänster sida. Lägger jag mig då på rygg, börjar det att klia på ryggen. Ja, ni förstår mönstret. Jobbigt!

Nu är det dags för lite jobb.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar