lördag 5 mars 2011

Våren är på väg!

Idag åkte jag iväg en sväng för att inhandla ett par nya mjukisbrallor. Jag brukar köpa sådana på Ica Maxi, för där finns de med mudd nertill och de är dessutom billiga (99:-). Tyvärr fanns det bara byxor i storlek XS och S, vilket är något för litet för mig. När jag steg ut från Ica Maxi hade jag istället köpt 4 liter cola zero och tippat på Luleå-Frölunda ikväll.

Sedan åkte jag vidare till City Gross. Varför är oklart, för jag skulle inte direkt ha något där. Men jag köpte märgben, blomkål, ett pennställ och handdukshängare. De två sista grejerna hittade jag på 10-kronorsmarknaden. :) Jag kör med självscanning på CG, och idag blev jag kollad. Jag blev skitnervös, för jag trodde att jag skulle ha glömt något. Som tur väl var hade jag inte det, och jag gick ut därifrån med äran i behåll.

Ett stopp på systemet hanns också med, innan jag körde till Rilo Zoopermarket där jag köpte en ny klicker. Jag råkade slänga bort min klicker igår. :( I köket har vi en bänkskiva som sitter fast och bakom den är det ett litet mellanrum innan väggen kommer. Vi har micron stående på den bänken, och jag lägger alltid klicker på micron när jag inte använder den. Igår fick jag för mig att jag skulle kasta dit den, och självklart hamnade den bakom bänken. Det är i princip omöjligt att fiska upp saker som har hamnat där. Det skulle vara spännande att se vad som ligger där. Möjligtvis lite äckligt också.

När jag var på väg till Rilo kom jag på att Rusta ligger bredvid och att de borde ha billiga mjukisbyxor där. Så jag gick inom en sväng. Jag hittade ett par byxor, tyvärr inte mudd, men eftersom de bara kostade 69 kronor fick de följa med mig hem. Jag hittade även en fleecejacka för 49.50! Det fanns bara en enda kvar i storlek XL. Det var synd, annars hade jag faktiskt köpt fler.

Jag och Rocky var ute och gick en långpromenad nyss. Jag hade min nya fleece på mig, och jag var lite rädd för att det skulle bli kallt. Men det blev tvärtom ganska svettigt efter ett tag. Solen gassade riktigt rejält. Jag klagar inte, för det måste ju betyda att våren är på väg!! :)

Jag vill börja spåra med Rocky, så jag testade lite idag. Jag band honom vid ett träd, sen gick jag iväg och trampade upp en liten ring. Från ringen gick jag några meter och sedan la jag en handske och några godisbitar på marken. Sen gick jag tillbaka till Rocky, och vi fortsatte vår promenad åt ett annat håll. Efter ca 10 minuter, gick vi förbi stället där jag hade lagt spåret och jag hoppades att han skulle ta upp det. Och det gjorde han! Jag gjorde såhär flera gånger, och han var jätteduktig. :) Nästa gång ska jag testa att lägga spåret när inte han är med.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar