onsdag 23 mars 2011

Eventuellt borde jag skämmas!

Måndagen och tisdagen passerade förbi utan att jag hade en endaste tanke på Putte. I morse slog det mig att jag inte hade tittat till honom på ett par dagar. Jag skulle precis åka till jobbet, men tog av mig skorna och gick in till honom. Och han hade genomgått sin andra förvandling! Jag vet inte när det hände, men jag hoppas att det skedde under natten. Jag gjorde i ordning lite sockerlösning och ställde in till honom innan jag åkte till jobbet. Han satte sig direkt på svampen och började äta.

Tänk om han blev fjäril i måndags? Då har han fått vara utan mat i två dagar. Jag har ganska dåligt samvete, och när jag kom hem i eftermiddags satt jag och pratade en stund med honom. Han verkar ganska tjurig, för han sitter bara stilla. Ett tag trodde jag att han var död, men då flaxade han lite med vingarna. Jag hoppas att han är på bättre humör i morgon.

Visst är han fin?
Obs! Det röda är inte blod, utan avföring som samlades i puppan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar