söndag 27 mars 2011

Gott & ont

Söndag kväll och om man sammanfattar helgen så har den varit bra. Igår hade jag visserligen en grym huvudvärk, som gjorde att jag sov bort några timmar, men den gick över när jag kom till Ullis. Hon, jag och Linda satt och tjötade bort några timmar och det var välbehövligt. Ullis hade lagat en jättegod räkpaj och en supergod citronpaj. God mat och gott sällskap var rätt medicin.

Idag var jag och Rocky på bandyplanen och tränade igen. Vi tränade "framåt", "höger" och "vänster". Det gick faktiskt riktigt bra. Jag använde mestadels leksak som belöning och det funkar mycket bättre än att bara använda godis.

Vid tretiden var jag på introduktionsmöte på hundklubben. Det var introduktion för de som ska gå grundkurs, så jag var där för att presentera mig själv och lite så. Nästa vecka drar det igång och det ska bli så himla roligt! :)

När jag kom hem tricktränade jag lite med Rocky. Jag hade inte tänkt ut något särskilt trick; jag ville se vad han erbjöd mig för beteende. Han var jätteduktig och snart hoppas jag att vi har ett tjusigt trick att visa er.

Dags att slappa i soffan, va?

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar