söndag 20 mars 2011

En mycket bättre dag

Idag åkte jag och Rocky till Ölmstad, för en hundträff. Vi träffade C(K?)aroline och Caliber. Caliber är en stilig schäferhane på två år. Jag var ganska nervös innan, just pga att hunden var en hane. Rocky har ju tidigare visat att han INTE gillar andra hanhundar. Döm om min förvåning när det gick hur bra som helst!

När jag tog ut Rocky ur bilen var han ganska ivrig och ville fram till Caliber. Men han blåste inte upp sig som han brukar, och han varken skällde, morrade eller raggade. Vi gick en promenad och Rocky drog ganska mycket, men lugnade sig lite efter en stund. Jag klickade och berömde ett par gånger i början av promenaden, när han gick ordentligt eller tog kontakt med mig. Efter ett tag brydde sig hundarna inte om varandra överhuvudtaget. Jag är chockad, förvånad och oerhört glad! :)

Efter promenaden hade jag tänkt åka hem, men eftersom det är så otroligt fint väder idag, bestämde jag mig istället för att fortsätta åka norröver till BraheHus. Jag satte mig i solen och njöt en stund, och sedan utforskade vi ruinerna.

Ruinen






Utsikt från ruinen.


Med solen i ögonen



Rocky chillar med en leksak.


När vi kände oss klara med ruinerna styrde jag kosan mot Vätterstranden. Man måste ju passa på! Där gick vi en liten promenad och mötte flera hundar. Varenda möte gick strålande, och Rocky lyckades att fokusera på mig. Innan vi åkte hem tränade vi lite "vila" (ligga avslappnad på ett sittunderlag).

Rocky och en snötäckt Vätterstrand.


Jag tror att Rocky känner på sig att snön är på väg bort. Han har rullat sig i den omkring 20 gånger idag!


Nu har vi vilat ett par timmar. Jag ska ta och laga lite hundgodis och sedan ska jag sätta mig och planera min hundträning. De senaste dagarna har jag insett att jag är alldeles för oorganiserad och att jag dessutom belönar alldeles för ofta.

Tjing

1 kommentar:

  1. Tack själv för en trevlig promenad! Det får vi göra om igen :)

    /Carolin med C :)

    SvaraRadera