lördag 19 mars 2011

Ett jävla gnällinlägg.

Jag är på skitdåligt humör och känner mig irriterad som fan. Anledningen till mitt dåliga humör och min irritation stavas S N Ö.

I torsdags var jag och Rocky ute och gick på kvällen. Solen var på väg ner och det var helt underbart att vara ute. Det var varmt i luften och det kändes verkligen som att våren var på väg. Ett par timmar senare hade ett vitt täcke lagt sig över Jönköping.

Igår morse vaknade jag upp till 2 dm nysnö. Det var inte lätt att köra till jobbet, 60km/h på E4:an. När jag skulle hem, höll jag på att köra fast.

Under morgonpromenaden idag ramlade jag tre gånger. Två gånger på baken och en gång på knäet. På grund av den förbannade snön.

Alldeles nyss var jag och Rocky ute på en långpromenad. Jag hade tänkt att vi skulle köra ett träningspass också, men insåg att det inte var någon bra idé eftersom jag är på dåligt humör. Vi gick ut till Strömsberg, och där halkade jag runt i nån timme. Jag försökte gå i andras spår, vilket resulterade i att jag trampade snett, hamnade i djupsnön eller gled iväg. Till råga på allt blev skorna dyngsura av den blöta, äckliga snön.

För att göra allt värre envisades mina strumpor med att hela tiden glida ner. Dessutom gick skosnörena upp omkring tio gånger.

När jag trodde att det inte kunde bli värre kom det en stor lös hund springandes. Då blev jag fly förbannad och skrek åt hunden att "stick för i helvete härifrån!!!". Som tur väl var gjorde den det, och jag gav ägaren många arga mördarblickar. "Han ville ju bara leka". Jag skiter faktiskt i om din hund vill leka!!!

Det positiva med promenaden var att Rocky skötte sig strålande. Han struntar i stort sett i mötande människor nu, och tar ofta kontakt med mig. Hundmötena gick oxå bra, och när jag berömmer honom tar han kontakt med mig för att få godis.

Nu ska jag rätta nationella prov i matte.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar