tisdag 15 mars 2011

Gott & blandat

Brukar du fylla falukorven med ketchup, senap och ostskivor och servera med potatismos? Testa detta istället:
Blanda en burk creme bonjour svartpeppar med en tesked sambal oelek. Snitt falukorven och tryck in blandningen i skåran. Täck med ostskivor och ställ in i ugnen på 225 grader i 25-30 minuter. Koka valfri mängd blomkål och mixa till ett mos med smör, grädde, salt och vitpeppar. Servera med valfria grönsaker. GOTT!

Vi har knappt börjat med nationella proven och jag är redan snurrig. Grupper, delprov, var ska eleverna vara, vem ska eleverna vara med, hur var det nu med idrottsgrupperna, vilket papper ska jag fylla i, tänk om jag gör fel, hur bedömer jag eleven på bästa sätt.....

Jag hyser ett stort agg mot folk som inte använder blinkers.

Hur tänker folk som möter mig och Rocky när vi går på en cykel/gångbana? Jag kortar alltid kopplet och håller så långt åt vänster jag kan. Cykel/gångbanor är ju omkring 2.5-3 meter breda. Låt oss säga att vi tar upp en av dessa metrar. Varför måste då mötande människor gå så nära att de nästan nuddar mig? Jag förstår inte syftet.

Man syns dåligt utan reflexer.

Tack, hej och tjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar