fredag 2 januari 2009

Aldrig mer alkohol.

Jag är på jobbet idag. Jag önskar att jag vore hemma i min säng. Mitt huvud värker och jag har lovat mig själv att ALDRIG mer dricka alkohol. Jag brukar inte hålla det löftet särskilt länge. Det är inte ofta jag är bakis dagen efter dagen efter. Men så är det nu, och jag får stå mitt kast. Gårdagen spenderades ömsom i soffan ömsom i sängen. Jag mådde illa, hade huvudvärk och var grymt sugen på cola. Även en pizza slank ner i magen. Vid 19.30 klarade inte mitt huvud av mer stimuli, så jag gick och la mig i vårt numer mörka sovrum (jag älskar vår mörkläggningsgardin).

Men, som jag skrev tidigare; nyårsafton blev väldigt lyckad. Ma hämtade oss vid 16.00 och vid 18.00 kom även Micke och Marie. Killarna stod för maten och till förätt blev det toast med creme fraiche, kallrökt lax, räkor svart och röd kaviar samt diverse grönsaker. Till huvudrätt blev det biffrullar med skinkfyllning, som serverades med glaserad potatis, pepparrotsfraiche och rödvinssås. Mycket lyckat, trots att jag hade varit aningen skeptisk till rullarna. Efterrätten bestod av en pannacotta, smaksatt med choklad och aningen kaffe. Himmelsk! Många plus till killarna!

Vi hann även med att mata hästarna, sjunga sing star, massage och skjuta raketer.

Tack Ma, Tobbe, Jocke, Micke och Marie för en härlig nyårsafton.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar