måndag 25 april 2011

Det var bättre förr...



Alla känner väl till nötcrème? Denna lilla förpackning av bajsliknande sörja, som smakar gudomligt. Man biter av ett litet hörn och trycker i sig himmelriket.

Idag blev jag besviken. Jag har kanske vägrat inse det tidigare, jag vet inte. Men nötcrème smakar inte längre som nötcrème gjorde förr. Nu för tiden finns det en tydlig smak av jordnötter, och det gillar jag INTE! Nötcrème ska smaka hasselnötter, och därmed basta. Jag är medveten om att det står jordnötter i innehållsförteckningen, men smaken ska inte vara så tydlig. Har de ökat mängden jordnötter? Minskat mängden hasselnötter? Eller har mina smaklökar mognat? Jag har inte svaret, men jag vet att jag kommer att dra mig för att köpa nötcrème igen, efter dagens besvikelser. Jag tryckte i mig fyra stycken, eftersom jag trodde att det kanske bara hade blivit lite fel i en. Men tji fick jag! Alla smakade likadant, och skandalen är ett faktum.

Tur att mitt nya liv börjar imorgon.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar