tisdag 5 april 2011

Bye bye my friend...

I söndags var det dags för Putte att ge sig av. Vi gick ut på balkongen och där släppte jag ut honom ur sitt hem sedan ett par veckor. Men han flög inte iväg. Han verkade vilsen och ville sitta kvar i sitt bekanta bo. Jag försökte få honom att flyga iväg, men han satte sig på golvet istället. Och där satt han. Så jag lyfte upp honom igen, så att han kunde äta lite till. Vi lämnade honom ifred, och jag hoppades att han skulle flyga iväg och sätta sig på någon nyutslagen blåsippa och äta riktig mat.

Igår hittade jag honom, fortfarande på balkongen. Han satt på golvet. Jag tog varsamt upp honom och höll ut honom över räcket. Det tog någon minut och sedan flög han! Först såg det ut som att han bara skulle störta, men sedan fick han luft över vingarna och flaxade iväg.

Tack för den här tiden, Putte. Det var kul att lära känna dig! Jag hoppas att du har det bra där du är nu.

Lägger upp en film från i söndags. Puttes första försök till att flyga gick inte så bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar