lördag 2 april 2011

En sammanfattning av veckan

Tisdag: 15.30 hade jag tid för ett gynekologiskt cellprov. Jag var där tidigt och fick komma in nästan direkt. Som så många andra tycker jag att det är ganska obehagligt att ligga där i stolen. Därför blev jag ganska lättad när jag såg att jag skulle få min favvobarnmorska Hjördis. Hon är en härlig människa som får en att slappna av, och drar gärna ett skämt eller två när man ligger där med benen i vädret. Helt i min stil! Det hela var över på bara ett par minuter, och nu hoppas jag verkligen att allt står rätt till där nere.

På kvällen var jag på Huskvarna hundklubb och var assistent på en grundkurs. Det var jätteroligt, och jag ser fram emot de andra kurstillfällena. Jag skulle egentligen bara vara assistent på torsdagar, men kommer nog att vara på hundklubben varannan tisdag också, eftersom det fattas folk.

Onsdag: Jag gick runt och var duktigt nervös hela dagen, eftersom tävlingslydnadskursen skulle börja på kvällen. När vi kom dit kändes det som att alla var mycket duktigare än oss. Det började lite knackigt, då Rocky inte ville ligga kvar under platsliggningen, men sedan tog det sig. Vi fick beröm för vårt "fot" och lite tips på hur vi skulle jobba vidare. Vi klarade även av en tandvisning, och precis som vanligt är det jag som sätter käppar i hjulet med min nervositet. Eftersom jag vet att han är känslig för främmande människor, och särskilt främmande människor som går fram mot honom, blir jag väldigt spänd och nervös. Han skällde lite, men sedan gick det hur bra som helst. Jag är jättestolt över Rocky, och jag ser verkligen fram emot nästa onsdag. Han gruffade lite på en av hanhundarna på kursen, men det gick över ganska snabbt.

Torsdag:
Grundkurs igen. Lite "roligare" hundar denna gången, om man nu får säga så. :)

Fredag: TRÖTT

Lördag: Idag kom min älskade lilla mamma och hälsade på mig. Vi drack lite kaffe och gick en runda med Rocky innan vi åkte upp till IKEA. Jag skulle titta på en ny vardagsrumsmatta och hade tänkt mig en beige/vit eller något liknande. Mamma fick mig dock på andra tankar, och hittade en rosa matta som jag också fastnade för efter lite om och men. Men jag köpte den inte...

Efter IKEA åkte vi och handlade lite mat, då Christian, Lisa och Tova också skulle komma på besök. :D När vi stod i kön på Maxi ringde de och sa att de var framme, så då fick vi skynda oss! Söta, tuffa, bästaste Tova är så himla underbar. Hon hittade ett skåp med kakformar och termosar, som hon roade sig med ganska länge. Jag var också ganska road av dem. Man kan göra många roliga ljud med kakformar! :D

Innan mamma åkte hem hjälpte hon mig att mäta lite, då den rosa mattan var större än den vi har nu. Jag bestämde mig för att köpa den, och nu ligger den i vårt vardagsrum.

Rocky tyckte också om mattan och invigde den med ett rull och sen fick vi dra honom därifrån för att kunna flytta den dit vi ville ha den.

Nu ska jag slänga mig i soffan och tända mitt nya rosa ljus!

Vår nya matta:


Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar