onsdag 6 april 2011

Lydnadsträning

Idag var vi uppe vid Elmia och hade lydnadskurs. Vi tränade fot, läggande under gång och platsliggning. Jag fick många bra tips, och träningen gick ganska bra. Rocky är ju som han är med andra hundar, men det blev bara ett utfall trots alla nya hundar. Och det var mitt fel, eftersom jag stod och pratade och lät honom stirra ut en av hanhundarna. Jag vet ju mycket väl att det inte går att göra så. FOKUS.

Till nästa gång ska vi träna fot och läggande under gång. Rocky har potential och jag tror att detta kan bli bra, om jag bara lägger ner tid på att träna ordentligt. Jag har en tendens att slarva ibland, och det går icke för sig!

Jag ser redan fram emot nästa onsdag. Nu blir det en dusch och sedan marsch i säng. Jag läser "Fyrvaktaren" av Camilla Läckberg, och den är riktigt bra. Om jag skyndar mig hinner jag läsa en bra stund innan jag "måste" släcka lampan.

Förresten; Ma och Tobias har köpt hund! En rottweilertik vid namn Ina. Jag träffade henne i måndags och hon verkar helt underbar. Ma och Ina ska gå grundkursen där jag är assistent. TJOHO! Jag hoppas verkligen att Rocky och Ina går bra ihop, och det tror jag att de kommer.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar