torsdag 14 april 2011

PINSAMT

Ikväll har vi haft föräldramöte. Snart är det dags för utvecklingssamtal och då hade vi förberett listor där föräldrarna skulle fylla i vilka tider de kan komma på samtal. En av mammorna kom fram till mig och sa att hon helst ville ha samtal på dagtid eftersom hon jobbar skift. Jag hade ett helt annat ansikte i huvudet och förstod inte varför hon sa det till mig, då hennes barn går i min kollegas klass. Hon tittade lika oförstående på mig när jag sa att hon skulle prata med min kollega. Sen gick det upp för mig att hennes barn går i min klass. Jag vet ju det och jag känner igen alla föräldrar, men min hjärna tog tydligen semester en stund. Jag skämdes som en hund (dåligt uttryck förresten) och bad tusen gånger om ursäkt.

Tack och lov är det påsklov nästa vecka.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar