söndag 1 maj 2011

Glad Valborg!

Igår var det Valborgsmässoafton. Man ska tydligen vara ute; dricka öl och titta på brasor. Hemma hos oss hade vi inte en tanke på något sådant. I det råslättska hemmet var det en helt vanlig lördag.

Jag och Rocky började dagen med att åka upp till hundklubben och träna tillsammans med Mangalie och Ina. Det var mycket trevligt. :) När vi kom hem hade Jocke städat lite, tack för det!

Då satte jag mig med de nationella proven. Jag gjorde ju en stor tabbe när jag började fylla i elevernas kunskapsprofiler; jag skrev jätteslarvigt och formulerade mig inte särskilt bra, vilket innebär att jag just nu sitter och skriver om allas profiler. Onödigt arbete!

Mjällby mötte Norrköping vid 16.00, och det var en mycket trevlig match. Mjällby vann med 0-3 och nu börjar jag känna igen laget från förra säsongen. Resten av eftermiddagen och kvällen gick i slapphetens tecken.

Vid halv tio gick jag ut med Rocky, och som sagt, jag hade inte en tanke på att det var Valborg. När vi hade gått en stund, och hade ungefär tio minuter hem började de smälla raketer! Rocky fick panik och försökte fly. Jag gjorde mitt bästa för att hålla i honom, samtidigt som jag ville skynda mig hem. Fyrverkeriet pågick i ungefär fem minuter, och det var inga trevliga fem minuter. Jag förbannade Vätterhem, Råslätt och alla jävlar som envisas med att smälla raketer. Men när skjutandet väl slutade lugnade Rocky sig ganska snabbt.

Idag vaknade jag strax innan elva. Det var riktigt längesedan jag sov så länge, men det var verkligen skönt. Idag har jag återigen suttit med proven, och varit ute ett par gånger med Rocky.

Mitt liv är inte särskilt underhållande just nu, så nu slutar jag att skriva.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar