tisdag 3 maj 2011

Tack!

Well, även dagen idag gick i irritationens och stressens tecken. Jag jobbade till kvart i fem och sedan stressade jag iväg till Ica Maxi för att inhandla något att ha till matsäck imorgon (vi ska på utflykt och jag vill INTE ha pannkakor till lunch, vilket är vad skolan bjuder på). Jag skulle sedan vidare och hämta Rockys mat, och ville därför snabba mig så mycket som möjligt inne på Ica.

Självklart hamnade jag bakom folk som inte alls var stressade, utan gick och tittade på varor i godan ro. När jag försökte kryssa förbi dessa människor, dök det upp en annan människa från någon gång och blockerade min väg. Väl i kassan kom jag på att jag hade glömt en vara och stressade tillbaka för att hämta den. När jag kom tillbaka till kassan hade den självklart blivit väldigt mycket längre. Det kändes som att jag stod där i en evighet (i själva verket rörde det sig nog bara om några minuter).

Men när det väl var min tur vände allt - tack vare kassören! Han var ungefär i min ålder och väldigt serviceinriktad. Jag bad om att få ta ut 400 kronor och då svarade han med ett leende att "självklart ska vi ordna det åt dig" istället för det vanliga, lite halvotrevliga svaret "ok". När jag hade fått min pengar och var på väg därifrån avslutade han vårt möte med "ha nu en underbar kväll". Då vände mitt humör och jag kände att stressen och irritationen rann av mig. Jag önskade honom det samma och gick leende ut ur affären.

Så tack du trevlige och serviceinriktade man som satt i en av kassorna på Ica Maxi i Jönköping idag!! Tänk att så lite kan göra så mycket.

När jag satte mig i bilen igen bestämde jag mig för att skita i att jobba ikväll, och har istället slappat efter promenaden och träningspasset med Rocky. :)

Nu ska min lille knasplutt få smaka lite av kycklingen som jag har tillagat till honom.

Tjitjing!

Note to self: ät INTE kladdig mat (typ fransk hotdog med massor av dressing) i bilen för att spara tid. Tiden du sparar in på att äta samtidigt som du kör, förlorar du lika snabbt när du måste sanera både bilen och dig själv efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar