söndag 28 februari 2010

Jocke the cowboy!

Idag fick jag äntligen med mig Jocke ut på en ridtur. :D TAnken var att jag, jocke, mangalie och tobias skulle rida ut tillsammans. Tyvärr fick ma och tobbe ingen barnvakt, så det gick inte. Istället tog de med sig everest och vi tog med oss rocky, och så samlades vi alla ute i stallet. Jag, jocke och tobias red ut en sväng, medan mangalie tog hand om everest och rocky. Jocke var riktigt duktig, och galopperade till och med! Han sa att han tyckte att det var kul, och att han ville göra det igen. :DD

När vi kom tilbaka red jag och mangalie ut en liten sväng, men hästarna orkade inte så mycket, pga den tunga snön. Vi red tillbaka ganska snart, och grillade korv :)

Btw, vi har köpt hundbur till Rocky nu. Det blev den där vi hade tittat på innan. I fredags när vi var och testade så fick den plats i bilen (buren krympt? bilen töjt sig?).

Nu är jag trött. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar