torsdag 18 februari 2010

Ytterligare en godistjuv!!

Rocky och jag tränade lite apportering innan idag. Nu har vi kommit så långt att han kan sitta vid min sida, och sedan hämta apportbocken som jag har kastat iväg en bit. Han kommer tillbaka med den, men släpper den ibland, innan jag har sagt "tack". Ett par gånger släppte han den framför mig, och sen tyckte han att han var förtjänt av en godisbit och började rota i mina fickor. Lite gulligt, men så får man INTE göra. :)

Imorgon är jag leeeeedig. Tjoho! Jag ska förmodligen ut och rida med Mangalie, och sen ska jag och Rocky ta bussen in till stan. Vi ska bussträna och promenadträna i stadsmiljö. Fina bananer, hoppas jag. Vilket påminner mig om att jag måste kolla hur det funkar med hund på bussen. Tror ni att man måste betala för hunden? Ska kolla upp detta.

Nu är det OS och stickning som gäller.

Lägger upp en film oxå. Försök att ignorera min töntröst, och titta istället på vår underbara hund :) För bara två månader sedan hade han aldrig vågat stoppa in huvudet så i en låda. Han var rädd för det mesta. Även om vi har mycket jobb framför oss med Rocky, så tycker jag att vi har kommit långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar