fredag 5 februari 2010

Jag har kommit på ytterligare ett tema...


Jag kanske ska blogga om Rocky? Tror ni att jag uppdaterar flitigare då? Jag vet inte, men det kan ju vara värt ett försök.


Men först; idag har vi köpt bil. Eller ja, den är ju inte betald och så, men det där ska vi fixa med nästa vecka. Och på torsdag ska vi hämta den!! TJOOOHO. En peugeot 307 kombi, bioflex årsmodell 2008. Tjusigt värre, alltså. Det ska bli så jäkla skönt att köra en nyare bil, med fräsiga finesser såsom cd-spelare och klimatanläggning. Vi kommer att cruisa runt som fan. :D


När vi kom hem från bilfirman så klädde vi oss varmt och sen gick vi på bandy. Rocky följde oxå med, och han tyckte att det var SKITTRÅKIGT. Det enda roliga som hände var när Jocke kom tilbaka från "korvkiosken". Ja, självklart fick Rocky smaka. När det hade gått ungefär 10 minuter av andra halvlek så gick jag och Rocky. Jag frös, och Rocky behövde kissa.


Imorgon ska vi åka till Mariestad, för att "ensamhetsträna" Rocky. Eller seperationsträna, kanske det heter? När vi åker till Gran Canaria, så ska Rocky vara hos Jockes föräldrar. Vi vill lämna honom ett par gånger, en lite kortare stund, innan vi lämnar honom en hel vecka. Jag är lite nervös, hoppas att det går bra, och att han inte tror att vi överger honom. Lillplutten...


För tillfället tränar vi apportering, och det går framåt. Först fick han godis och massor av beröm bara han nosade på apportbocken. Sen gick jag sakta, men säkert framåt. Och nu måste han hålla i den tills jag säger tack. Emellanåt blir han så frustrerad, för han förstår inte vad han ska göra för att få den där supersmaskiga leverbiten. Men sen tänker han lite, och kommer ihåg hur han gjorde sist liksom. Nästa steg blir att få honom att sitta med apportbocken i munnen.


Jag har även fått besked om att vi kom in på hundkursen vi ansökte till. Det ska bli så himla roligt!! Det är en grundkurs, och första kurstillfället är den 23:e mars.


Nu ska jag dricka lite starkvinsglögg och slänga mig i soffan med mina pojkar.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar