tisdag 16 februari 2010

Klicker

Jag anmälde mig till Canis mailklickerkurs för några dagar sedan. Igår skulle vi träna på targetsticka (stick?). Jag tog ett munstycke till dammsugaren, ett smalt, ganska långt munstycke. Tidigare har vi tränat rätt mycket på apportering, och nu trodde Rocky att det gällde att ta även den här grejen i munnen. Efter ungefär 10 sekunder hade han bitit sönder munstycket. Oh well, så kan det gå. Jag la ner biten med targetstickan, och gick över till post-itlappar istället. DET gick mycket bättre :) Igår kom vi så långt, att han klarade att ha nosen kvar i 3-4 sekunder.

Jag testade ett nytt godis igår; kokt kyckling. Det var MUMS tyckte Rocky. Dock blir han så jäkla till sig, och när han inte fattar vad han ska göra för att få en godisbit blir det överslag. Han börjar jucka, och får jag börja om. Men det går framåt. Baby steps, baby steps.

Jag har börjat sticka oxå:) En halsduk ska det bli! I olika färger; det är lagom avancerat! :)
Nu ska jag väcka hunden och gå ut och gå.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar