måndag 8 februari 2010

Plutten...

I helgen var vi i Mariestad. Vi ska ju träna Rocky lite på att vara själv hos Jockes föräldrar. Jag var ute och gick med honom vid tvåtiden. Han drog som en tok på vägen hem, och det tog oss över en timme att gå typ en kilometer. Jag stannar varje gång han drar, och väntar på att han ska komma tillbaka, samt söka kontakt med mig. Gaaaah, jag fick räkna till 10 många gånger!! Han bajsade löst när vi var ute, men jag tänkte inte så mycket mer på det. Trodde att det var pga grisörat han fick på morgonen.

När vi äntligen kom tillbaka, så åkte jag och Jocke och hälsade på Morgan ett par timmar. Han var sig lik. När vi kom tillbaka berättade Gunilla (Jockes mamma) att det hade hänt en olycka. Rocky hade bajsat inne, och det var väldigt löst. Han hade satt sig vid dörren när vi åkte, och de trodde ju att det var för att vi åkte. Men han hade behövt gå ut och bajsa. Och när vi kom, satte han sig vid dörren igen. Och sen var cirkusen igång. Han var ute och bajsade typ 20 gånger under kvällen, natten och söndagsmorgonen/förmiddagen. Det bara rann ur honom. Men han var pigg och ville ha mat. Det fick han dock inte.

Under gårdagen lugnade det sig lite, och igår kväll fick han lite ris och torsk. Han var fortfarande lös i magen, men han hade ju inte så mycket att få ut liksom. Nu hoppas jag verkligen att det vänder under dagen, annars får det bli veterinären.

Nu måste jag rusa till jobbet.
Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar