torsdag 11 februari 2010

Skällde ut polisen...

Nu verkar Rocky vara helt återställd i magen. Så himla skönt. :)

I tisdags skulle vi åka och prova en hundbur, och på vägen dit blev vi stannade av ett gäng poliser. Rocky skällde ut dem som faaan. Men poliserna bara ignorerade honom, och efter en liten stund tystnade han. Det var en rejäl kontroll de gjorde; körkort,blåsning,blinkers,däck,halv/helljus. De stod länge och kontrollerade mitt körkort, samt pratade i sina walkie-talkies. Jag hann bli riktigt nervös, och trodde ett tag att jag var efterlyst för något (vad det nu skulle vara?). Sen kom en av poliserna fram och frågade med myndig stämma om det var jag som var ägare till bilen. Jag sa att jag inte var det och då frågade de vem det var och jag pekade på Jocke. Efter att ha stått parkerad där i tio minuter, fick vi ett papper där det stod att vänster halvljus var kass. Åh well. Inga böter i alla fall.

Vi har börjat lite smått med klickerträning. Det är ganska kul, faktiskt. Rocky har fattat att klicket innebär godis. Men bara inomhus. Ute är det fortfarande lite för mycket störningar ibland.

Tjiing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar