fredag 5 mars 2010

Nu är det slut på veckan, det är dags för fredagsmyyyyys

Med en elev borta idag, så fick jag äran att sluta lite tidigare. Jag har lite för många timmar på mitt schema, denna perioden, så när det går plockar jag lite timmar. Idag gick jag hem strax innan ett. Jag åkte till polisen, för att hämta mitt pass. Mitt foto ser ut som ett sånt där förbrytarfoto, men jag är rätt nöjd ändå. Tillräckligt nöjd, i alla fall.

Nu har Jocke åkt iväg på fotboll; J-södra - Degerfors. Han åkte med Thomas, en trevlig kille som vi har träffat genom Rocky. Han har (eller det är nog egentligen hans mamma som har) en schäfertik vid namn Zita. Hon är nyss fyllda fyra år, och är inte riiiktigt lika sugen på lek som Rocky. MEn han gör alltid sitt bästa för att få igång henne.

Igår märkte jag att Rocky började skaka o ruska mycket på huvudet igen, och klia sig i örat. Vi var ju inne hos veterinären en gång, och fick då örondroppar utskrivna. Jag ringde till veterinären idag, och han sa att vi kunde ge honom de dropparna igen. Hoppas att de hjälper.

Idag lagade jag isterband och "stuvad" vitkål. Jag försöker ju äta enligt gi, så ingen stuvad potatis här inte. Men kålen blev supergod. Jag strimlade den och kokte den lite lätt, och sen rörde jag i örtkryddor och creme fraiche.:)

Veeet ni; igår kväll lyckades jag få Rocky att stå på en låda med BÅDA framtassarna!! Tjohooo. Nu ska det tränas bakdelsvändingar och grejer.

Nu ska vi ta en promenad och träna lite, och sen ska sötvovven få ett märgben, så jag får lugn och ro :D

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar