måndag 24 augusti 2009

Naturrutan...

Vad blir det baklänges? =)

Idag var vi i skogen med eleverna. Vi ska dit varje måndag denna termin, och det är jag och Cicci som håller i det. Det är skönt att komma ut lite! Vi satte upp pinnar och snöre, så det bildade en naturruta. Tyvärr var pinnarna inte de bästa, så vi får väl se hur länge de får vara kvar. Jag ska försöka hitta några bättre till nästa måndag.

När jag gick på lågstadiet (det hette så, då!), var vi mycket ute i naturen. Vi fick bland annat välja ut ett varsitt träd eller buske, som blev "vår". Sen skulle vi hålla uppsikt över det och notera vad som hände. Tyvärr valde jag det största trädet som fanns, så det hände liksom inte så mycket med det. Men än idag kommer jag ihåg vilket träd jag valde, och när jag går förbi den gläntan (vilket blir väldigt sällan nu för tiden) tittar jag på mitt träd.

Jag insåg nyss att allt snus är slut, och jag börjar få lite panik. Samtidigt funderar jag på om jag INTE ska gå till affären och köpa nytt, utan hålla mig till imorgon. Vi får se.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar