söndag 16 augusti 2009

Vad är det som har hänt?

I fredags var jag ute med några från jobbet. Det var inofficiell kick-off, och uppslutningen var väl inte den bästa. Vi började på Harrys, och där var vi sex personer. Ett annat gäng satt på Piren, för de skulle tacka av ett par killar som tyvärr måste sluta. Till slut letade även de sig upp till Harrys. Klockan blev elva, men jönköpingsborna ville inte infinna sig på Harrys denna kväll.

Vi gjorde ett försök att få upp folk på dansgolvet, men som mest blev det åtta personer. Två av dessa var ett par tjejer som verkligen gjorde allt för att dra till sig uppmärksamhet. De smekte varandra, juckade mot varandra och helt plötsligt drar den ena tjejen av den andres tröja. :O Då tyckte vi att det var dags att dra vidare. Vi bestämde oss först för O'learys, men sedan blev det Velvet. Och där var det knökafullt med folk. Visserligen är stället litet, men det var väldigt roligt. Jag dansade för allt jag var värd, och kvällen blev lyckad.

Runt klockan ett slängde jag iväg ett sms till Jocke, för att fråga om jag skulle ta bussen eller om han skulle hämta mig. Han skrev tillbaka att han kunde hämta mig. Sen tänkte inte jag mer på det, utan fortsatte att dansa. Han hade fattat det som att han skulle komma och hämta mig, direkt. Strax innan två gick jag ut och såg att jag hade typ tio missade samtal. Jag ringde Jocke och han hade suttit och väntat på mig i 40 minuter. Hoppsan. Som tur är var han inte arg, och jag kunde inte sluta skratta.

Så, nästa gång jag ska ut blir det nog till Velvet.

Vi ses där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar