måndag 10 augusti 2009

Fisk!


När jag öppnade kylskåpet idag, så upptäckte jag en vän som alldeles för länge har varit bortglömd. Vännen (nu låter jag som Gustav i "Svensson Svensson) jag talar om är Fisherman's friends, i alkoholform. Ett tag drack jag det jämt. Det var även ett stående inslag på våra egenkomponerade shotbrickor (för övrigt en tradition som bör återupptas inom kort).


Jag tror att jag hittade min första flaska i Tyskland, på en inköpsresa. Jag köpte den mest på kul, men insåg snart att det är FÖR JÄVLA GOTT. Sedan dess har jag alltid köpt en, eller ett par flaskor när jag har fått möjligheten. Tyvärr finns den inte på systemet. Har man tur kan man hitta den i baren, och då är man lycklig resten av kvällen, tills pengar tar slut i alla fall. Man bör dock vara lite försiktig eftersom drycken är stark, 30%! Det känns inte så när man dricker den, eftersom den även är stark på annat vis, precis som halstabletterna. Man får alltså två i ett; berusning och fräsch andedräkt. :D


De få gångerna vi är ute med jobbet, blir jag alltid kallad "fisken". Detta sedan vi var på en "studieresa" i Danmark. Jag köpte då självklart ett par flaskor, och på vägen hem till Jönköping blev jag och Ma lite smått berusade. Bussresan hem bestod i att marknadsföra denna gudadryck, smakprov ingick.


Har ni inte testat "fisk", så bör ni göra det. Kom hem till mig, så bjuder jag!


Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar