måndag 17 augusti 2009

Here we go!

Idag hade vi planeringsdag på jobbet. 8-16.30 (tog bara en halvtimmes rast, annars skulle vi jobbat till 17.00). Mitt huvud snurrade verkligen av allt schemaprat. Det där med att få ihop tider med elever och raster och gud vet vad är verkligen inte min starka sida. Men vi fick nog ihop det någorlunda i alla fall. Tur att jag har kollegor som kan sånt där!

Jag blir kvar på Ekhagsskolan i höst, som förskollärare. Jag skulle ev. fått en läraretjänst i en döv- och hörselklass, men de hittade någon som kan teckenspråk och därmed var jag ute ur bilden. Lite trist, men samtidigt ska det bli kul att jobba på Ekhagsskolan i höst, då det är många förändringar på gång. Dessutom trivs jag så himla bra med eleverna och med mina kollegor. Det enda som stör är att jag inte går på en lärartjänst. Men men, det kommer väl det oxå. Hoppas jag :O

Efter jobbet åkte jag till friskis & svettis och köpte mig ett träningskort. Det var typ två år sedan jag var där sist, och de har gjort om en del. Både i lokalerna och hur man bokar, så jag kände mig lite bortkommen. Men jag fick god hjälp och hann precis till ett medel-pass. Jag brukar inte gilla de passen, men idag var det riktigt roligt. Trots att jag svettades som en gris, så kändes det lätt att studsa och hoppa och köra styrka. Hoppas bara att jag håller i detta nu!

Tyvärr verkar det som att mitt kort inte har uppdaterats som det ska, så jag kan inte boka på nätet. Får kolla upp det där.

Nu ska jag kolla på friidrottsvm och slappa resten av kvällen.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar