torsdag 2 juli 2009

Sommar och sol.

Vilket underbart, men samtidigt jobbigt väder det är nu. Imorgon klockan 14.45 kommer jag enbart att tycka att vädret är underbart, om det håller i sig. Då går jag nämligen på semester i fyra veckor. TJOHO.

Idag var jag och Ullis på friskis & svettis på Vätterstranden. Det var grymt varmt, men väldigt roligt. Det måste vi göra om. Jag gillar friskis, och förstår inte varför jag slutade. Jag ska försöka återuppta träningen där till hösten.

Igår gjorde jag väldigt goda fisk - och räkburgare. Receptet kommer här:
600 g alaska pollock (eller liknande fisk)
400 g räkor med skal
ett par matskedar creme fraiche
ca 1,5 dl ströbröd
saften av en citron
salt
peppar (vit och svart)
paprikapulver

Mixa ihop allt i en matberedare, till en slät smet. Låt stå ett tag. Forma till burgare och stek. Servera med bröd och övriga tillbehör som känns goda.

(jag hade hamburgerbröd, sådana där frisco från max, creme fraiche, ketchup, sallad, tomat, lök, paprika, samt morotsstavar bredvid.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar