måndag 13 juli 2009

Hur är det man brukar säga?

Igår trodde jag faktiskt att jag skulle dö...

Det hela började med en fest på Rödjenäs. Jocke (världens bäste karl) skjutsade dit mig och Ullis, så vi var där vid tre. Jag hade tagit med mig både öl och vodka, men bestämde mig ganska tidigt för att hålla mig till ölen. Jag tänkte nämligen att jag inte skulle bli så där jättefull. Vi började med en båttur, och jag o Ullis satt där bak och njöt och tjöt. Det är kul att åka motorbåt :)

Sen gick vi tillbaka till "källarvinden", en omjord jordkällare med en tillbyggd vind. I jordkällaren fanns en bar, en öppen spis och ett dukat långbord. På vinden fanns sovplatser, kök, toalett, samt dator, tv-spel osv. Hur mysigt som helst. Vi satt och pratade och drack öl en stund. Som vanligt när alkoholen går in i kroppen kommer vi på så många bra idéer. Denna gång kom vi på att vi skulle bli tv-kockar. Det var jag, Ullis o Marcus (för övrigt en jättetrevlig kille). Vi får väl se hur idén vidareutvecklas. Jag har en känsla av att den inte kommer att göra det överhuvudtaget =) :S :(

Efter en stund var det dags för mat och mer öl. Jag råkade även slå i huvudet, eftersom jag glömde att ducka när jag skulle gå ut. Så kan det gå.

Efter maten, tårtan, fler öl, samt sång (inledd av Ullis och mig) för de två födelsedagsbarnen, gick vi återigen ner till sjön. Denna gång för att bada tunna, bastu och sjö...Mycket mycket trevligt.

Sen försökte vi starta lite disco, men det gick inte så bra..

Sammanfattningsvis: Jag gillar såna här fester...fester där allt möjligt folk blandas och alla ens fördomar besannas eller krossas. Jag gillar fester där man inte behöver göra sig till, och där folk inte bryr sig om ens klädsel.

Ev. kommer ett inlägg till om den här festen. Vi får se.

"det kostar fan multimedia" /sagt av någon tjej

Igår var jag helt död, som jag inledde det här inlägget med att skriva. Jag var visserligen väldigt full i lördags, men det stor misstaget var nog att jag inte drack något vatten. Och att bada i en varm tunna kräver vatten. Insåg jag för sent. Det var en mardrömsbilfärd hem igår. Jag spydde innan vi åkte, och sen fick vi stanna en gång på vägen. Vid femtiden kunde jag äta något..och sen kunde jag inte sluta äta. Jag åt en hel pizza, glass, ostbågar och drack litervis med vatten + några glas cola. Vid niotiden gick jag och la mig igen och när jag vaknade strax innan sex, idag, mådde jag bra igen. TACK GODE GUD!

Nu ska jag slå in paket, duscha, göra frukost, packa och vattna blommorna.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar