måndag 6 juli 2009

Premiären

Idag lunchade jag och Ullis på Piren. Det var min första gång på Piren denna säsong. Det måste bli fler. Öl (gärna många) samt räkor på Piren är ett måste för mig, när det är sommar. När vi hade ätit klart, gick vi en sväng på stan och sedan åkte vi till A6. Baby letade efter en ring och jag skulle köpa återförslutningsbara plastpåsar på IKEA. Sen skiljdes vi åt, och jag tog bussen hem. Väl framme på Råslätt gick jag in på Willys för att köpa lite middagsmat, samt leta efter marabou sommar. Jag förstår verkligen inte; de gör reklam för denna förbannade choklad överallt, men DEN FINNS JU INTE ATT KÖPA. Jag har blivit lite manisk, och måste kolla i varje affär jag går förbi.

Ytterligare en sak jag inte förstår mig på; alla dessa jävla surjävlar som sitter i kassan i diverse mataffärer. Visst, de kanske inte fick sitt drömjobb med en fet jävla lön varje månad, men de har ETT JOBB. Det är mer än vad många andra kan säga. Och de har dessutom ett SERVICEJOBB. Jag trodde att det ingick i arbetsuppgifterna att vara trevlig och säga "hej" till kunderna, samt se lite glad och entusiastisk (jag kan verkligen inte stava till det ordet) ut. Men nej då, istället sitter de där och ser förbannat jävla uttråkade ut och säger man att man vill ha ut mer pengar än man handlar för på sitt kort, så är det som att världen går under eftersom de måste göra ett moment till; ge mig pengarna. Vanligtvis är det tjejer/kvinnor/damer som är så här jävla sura. Skärp er!

Nu ska jag grilla kåv och ta ett glas vin.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar