lördag 21 mars 2009

Godistjuv?




När vi åkte hem från Gran Canaria köpte vi med oss toblerone samt en burk lossepladsen. Varför vet jag inte eftersom vi ska bli smala och det blir man inte utav godis. Jag vet, det är dumt! I alla fall, förra helgen bestämde vi oss för att man INTE får gå och småäta mer, utan man får bara ta lite grann på LÖRDAGARNA. Igår öppnade jag skåpet där godiset finns, för att hämta något annat. Jag upptäckte då att det bara finns en fjärdedel kvar av alla lossepladsengodisar. Jag stormade ut i vardagsrummet och ställde Jocke mot väggen. Han svor dyrt och heligt på att han bara hade tagit EN. Eftersom lossepladsen inte finns att få tag i, i Sverige (vad jag vet) ville jag ju att burken skulle räcka länge! Därmed måste det ha smygit in en tjuv hos oss under veckan och ätit en massa hårda karameller!.




Idag är det lördag och jag tänkte därför börja min dag med en bit toblerone fruit and nuts. Jocke gillar inte russin (säger han) och därför har jag fått ha tobleronen för mig själv. Det var ungefär en tredjedel kvar när jag lade in den i skåpet förra helgen. Idag fanns det två bitar kvar! Återigen har en tjuv varit i farten.




Vad säger ni? Ska man polisanmäla detta? Folk ska väl inte bara få gå in i ens hem och tjuva åt sig godis??
p.s. jag har googlat fram bilder. kommer från toblerone.com, samt calles.dk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar